tisdag 11 april 2023

Vardag igen


Nu blev det vardag och sjukdomar fortsätter hos många även denna vecka. Jag har jobbat hemifrån och det har funkat bra. Jag tror att Siri tycker att jag har varit väldigt tråkig hela dagen då jag inte lekt eller varit ute med henne. Lunch på rester och det funkar ju fint!

Tvättat sängkläder och det är lika skönt varje gång när man går och lägger sig i kväll. Mannen har varit ute med katten i band nu i kväll och jag har plockat bort lite påsksaker och även stuvat undan en del av mössor, handskar och halsdukar och det är jätteskönt att göra det. Det är lättar att ta bort det än att plocka fram dessa klädesplagg. 

Det har varit en väldigt mulen dag idag med lätt regn under vissa timmar. Inte så mysigt men jag är så glad att det äntligen blev sol under påsken och mulet nu när det är arbete igen. 2 plusgrader gör att det känts kallt och ruggigt. Fintbesök i hamnen idag av en stor isbrytare. 

Idag har jag skrivit det 3500:e inlägget i denna blogg. Mycket dravel men det är bra för mig att gå tillbaka i bland och kolla upp saker när minnet sviker.


Inga kommentarer: