fredag 28 april 2023

Service


Efter ett tråkigt besked som jag var tvungen att lämna i morse så åkte jag mot Luleå. Bilen har konstig känsla sen vi bytte endast 2 av 4 däck. Nu har vi bestämt 2 nya däck som strax ska läggas om och jag hoppas att känslan i bilen ska ändras rejält. 

Idag var det någon form av service i Luleå då en motorlampa har tänts. Inget att oro sig för har jag fått veta, mest troligt ett filter som har bäckat igen! Jag skulle lämna bilen kl 10.00 och det skulle ta 1-1,5 timmar. 9.30 var jag på plats och lämnade och hämtade en lånebil. Men det gick inte som vi önskat, något kring AdBlue hade gått sönder. Jag hatar namnet AdBlue för det är så många problem för så många kring just detta reningssystem på dieselbilar. Hela kalaset kostade då 7400:- och jag åkte från Luleå vid 14.30!! Hela jäkla dagen gick till detta. Det som var bra var att jag kunde äta lunch med sonen. 

Hem mot Piteå igen och där var en kontrollansvarig för vårt kommande husbygge. Det känns väldigt bra med denna person. 

Sonen hit på middag och idag åt vi en klassiker, Taco! Det var riktigt gott idag! Nu blir det Masked Singer och i år är det svårt att hitta rätt vem som gömmer sig bakom masken. 

Inga kommentarer: