lördag 21 januari 2023

Sköna lördag


Mannen steg upp med katten och jag sov till 7.30. Där mötte jag en lugn och trygg katt som hade somnat om i mannens famn. Det är en riktig myskatt som vi har köpt. Hon sover och sover som en kattunge ska göra. Vid 11.00 så kom det en skoter på gården och då kom vännen U från Fårön. Så kul med lite besök. Jag klädde snabbt på mig och bäddade sängen. Så kan det vara då man tar det lugnt på morgonen och myser på med en katt.

Sen åkte vi till stan en sväng för att köpa blad till vindrutetorkarna och vi var tvungna att åka till 2 ställen men vi fick inte tag i min bakrutetorkare trots det. Men vi ska beställa den på nätet och hämta på Mekonomen. 

Under eftermiddagen har mannen skottat upp mera gångar med slungan så nu har vi även kommit åt fler kontakter så att vi kunde släcka fler slingor. Det känns som att det är dags nu.

Sonen har varit hit och ätit idag efter han varit till Blåsmark. Idag körde vi lite oxfilé, hasselbackspotatis, gorgonzolasås och grönsaker. En god flaska Masi blev det. Gott och trevligt och så lite kattmys för sonen med Siri. 

Inga kommentarer: