onsdag 4 januari 2023

Onsdag, mitt i veckan

 


Vaknade strax före 8.00 och tog min frukost framför Nyhetsmorgon. Det är så mysigt att kunna ta det lugnt och lalla omkring i morgonrock så länge jag vill. Idag tog jag en sväng med dammsugaren innan jag åkte iväg på mina ärenden. 

Vi har lite lågt tryck på vattnet men i övrigt så märks det inget här ute. Vattentornet på Mossen är tomt och det finns vatten att hämta på vissa ställen. De gräver efter Havsbadsvägen innan Pitholmsskolan och det ska kopplas på ett nytt rör under natten till Trettondagsafton. Håller tummarna att allt ska gå bra.

Jag har idag varit och hälsat på Siri, vår kommande katt. Hon har inte alls tid med mig utan hon leker och busar med sina syskon. 2 sov på en klöspelare, 1 sov på badrumsgolvet där det fanns värme och så 2 busade som bara den med varandra. Mamman är så fin och mysig så det här ska säkert bli bra. 


Inga kommentarer: