onsdag 18 januari 2023

Jokkmokk


Mannen steg upp tidigt för att kolla om han var tvungen att skotta innan han åkte iväg med sina kollegor mot Jokkmokk. Det hade inte snöat så mycket så han lämnade det hela. Det har drivit en del snö men om man tar vägen förbi bastu och växthus så går det att ta sig fram. Jag har knappt lämnat stuga idag då jag endast varit till frysen i förrådet.

I övrigt har jag gjort just ingenting, ja jag har tvättat 2 maskiner, gosat med en katt och sett serier. Är ganska less och rastlös. Men att gosa med katt är ju mysigt men nu sover hon igen och det betyder att det blir en rallykatt ikväll när det är dags för att sova. Nu är ju inte mannen hemma och kan avlösa mig för lektanten blir lite trött på att jaga runt här hemma. I-lands problem är det ju såklart!

Noterat är att katten Siri inte är rädd utan så väldigt nyfiken på allting. Hon ligger i handfatet och vill så gärna komma upp på köksbänken men ännu är hon för kort. Hon sover på fårskinn i köksstolarna eller i mitt knä. På natten ligger hon på huvudänden i sängen eller vid oss. 


Inga kommentarer: