måndag 2 januari 2023

Första vardagen


Vecka 1 och första vardagen för 2023. Jag har varit på medarbetar/lönesamtal idag med min chef och det tog ca 1,5 timme. Intressant varje gång att se var man hamnar i samtalet. Efteråt åkte jag till 2 butiker där jag återlämnat saker som inte var bra. Mot sonen och hans lägga där jag hämtade burkar som jag äger. Passade på att fylla diskmaskinen och ta med kartonger och papper från julafton. 

Handlade sen mat i Bergsviken innan jag åkte till graven i Hortlax. Det var fint skottat på Westerbergs grav så jag satte en liten blombukett och tände ett ljus för idag är det 2 år sedan morfar somnade in. Som jag saknar hans bruna pliriga ögon och hans klokskap som han gång på gång visade vid våra samtal. Så snäll och ödmjuk person han var som aldrig pratade illa om eller dåligt om någon person. En sann förebild! 

Nu är jag hemma igen och kollar på ett program som jag verkligen fastnat för. En plats i solen, folk från England söker boende i utlandet och oftast i Spanien. Jag har ingen aning varför jag gillar det men det är intressant att se vad man får för de pengar de är beredda att köpa något för. 

Inga kommentarer: