söndag 8 januari 2023

Skitväder!


Vaknade av blåsten som viner utanför och bildar drivor av snön som faller. Det är -4 grader så det är ju bra temp men vad gör det när man inte vill sticka näsan utanför dörren. Traktorn har precis varit hit så nu är vägen skottad i alla fall. Varning för kuling utanför och det är inte mysigt och väglaget är inte det bästa. Mannen har åkt till Mogården för att hälsa på och plocka ner de få julsaker som vi har placerat där. 

Jag sitter och kollar på Tour de Ski och svenskan Frida Karlsson vann men hon fick en rejäl kollaps efter målgång. Hon var helt slut, skönt att det verkar gått bra i alla fall men det såg verkligen otäckt ut. Nu är det dags för Calle Halvarsson att göra sitt åk och försöka komma på pallen. Det är en tuff bana då man åker uppför en pist. Huga vad de jobbar för sin framgång. 

I övrigt är det förberedelse för att starta en ny termin i morgon då det är planeringdag. Halva gänget har HLR- hjärt- och lungutbildning på räddningstjänsten. Sen byter vi under eftermiddagen. Blir bra med vardag igen då jag nu kommit i olag med min sömn. Har svårt att somna när det väl är dags för det men när det likaväl händer så sover jag så gott. 

Mitt i snöstormen så dör U & A upp från Fårön, nu fick de se riktig snöstorm! Trevligt med spontanbesök. 

Inga kommentarer: