tisdag 6 juni 2017

Sveriges nationaldag

Oj vad vi flaggar nuförtiden! Mannens födelsedag, pingstdagen och nu Svenska flaggans dag. Det är vackert med en flagga på stången som vajar så fint i vinden. Jag kan lova att det har varit vind här ute de senaste dagarna, fy vad det har blåst. Jag har känt mig frusen och genomblåst när kvällen kommit. Det är nackdelen med att ha stugan vid havet! Men det är rysligt vackert också. Hämtade svägerskan i går som kom med tåg till Umeå och sen buss till Piteå. Tjorvigt sätt att resa tycker jag när det går att flyga. Men jag är ju väldigt rationell...
Mannen jobbade med avisering i går kväll en stund, middag och så kom L förbi för att hämta lite lekar till en träff som hon ska ha.
Firar ni nationaldag, vi flaggar men det är allt. Nu ska vi ut och måla, solen skiner och det ser ut att bli en jättefin dag.

Inga kommentarer: