söndag 11 juni 2017

Sköna söndag

Vaknade till en strålande dag, lugnt hav och sol som steker. Dessutom var det 22 grader. Jag har planterat blommor och mannen har satt tillbaka häng och stup rännor. Har även rensat lite ogräs och plockat maskrosor, det gjorde jag tills jag hade en rejäl blåsa i handen!
Sonen ringde och han har ont efter de gallbesvär som drabbar honom. Han har ju redan varit 2 gånger till akuten inom loppet av någon vecka.Nu hade han slut medicin efter nattens attack. Hämtade medicin och fixade en sallad åt honom. Hoppas verkligen att det ger med sig för det är ju inte kul att gå med smärta. Han måste ju vända sig till primärvården imorgon.
Har blivit bjudna på fika av Margareta o Märta. Skönt med en paus i arbetet.
Mannen har mätt ut bastun och platsen där den ska stå. Blir jättebra att få en stubbe.
Nu ska jag kura inomhus resten av dagen och fila på mina examenstal.
Det är så vackert ute just nu när häggen står i full blom.Älskar doften!




Inga kommentarer: