fredag 2 juni 2017

2 båtar

Just nu lägger den andra båten för kvällen ut och åker i väg. Nyss gick en riktigt stor en som ska till Egypten. Nu mullrar det som bara den i stugan men så låter det när de mindre båtarna kommer och går. I ett nytt hus ska man ha betydligt mer isolering och täta fönster bla för att fartygen inte ska höras så mycket.
Har jobbat på riktigt idag och det är alltid kul, känns som att jag varit borta så mycket från jobbet. Har varit till sonen och putsat några fönster. Mannen är på personalfest så han ska jag hämta senare i kväll. Han tänker cykla men det är ju så kallt så jag erbjöd hämtning.
Sonen och jag har varit på Tage och ätit, de hade bord kl 16 eller 22. De kunds skjuta på det till 16.30 så vi åt tidig middag. Gott som vanligt då jag tog Pepparstek. Åkte hem efteråt och har bara tagit det lugnt hela kvällen. På med tofflorna trots att det är juni för värme har vi inte mycket just nu.




Inga kommentarer: