lördag 3 juni 2017

Målar

Oj vad det blåser, känner mig genomfrusen i kroppen efter dagens utomhusjobb med att måla. Vi har valt röda foder och mörkgrå stuga. Idag började vi med boden och det ser bra ut. Smälter fint in i naturen men det röda stör mig. Det är orangerödfärg!! Känns inte bra så imorgon köper vi ny rödfärg som är mer dov. Ni kanske tycker att jag är petig men det är ju tråkigt att titta på något varje dag och irritera sig. Nu tar vi två timmar och målar om det röda innan vi går vidare till stugan. Det är en timring och det är jäkligt segt att måla knutar på ett timmerhus.... Ny dag i morgon.
Vi har ätit middag och nu har vi bastat eftersom vi båda kände oss frusna. Skönt med värme.
Sitter och kollar in Bad Rock, det har jag minsann sett på 80-talet, nostalgi på hög höjd. Love Björn Skifs, måste ju vara Sveriges fräschaste 70-åring?

Så här lysande är den röda färg som jag just nu är irriterad på!

Inga kommentarer: