tisdag 28 februari 2017

Fettisdag

En tisdag i februari som detta år råkar vara sista dagen i denna månad. 28/2 Maria har namnsdag och det betyder ju att även jag har namnsdag idag. Det är dessutom fettisdag. Det betyder att mannen äter brunabönor till lunch eftersom här hemma är det ingen favorit hos oss andra. Sonen och jag har ätit lunch och vi avslutade men en semla. Så gott med denna fastlagsbulle.
Har hälsat på gamla kollegor i Hortlax men där var det inte sig likt, tror att jag kände igen 5 pers från tiden när jag jobbade där. Vilket utbyte av personal. Kul i alla fall att surra en stund.
Har pluggat eller egentligen har jag hållit på med lönearbete men det kvittar ju, pluggar senare under veckan i stället. Har även hunnit med ett möte på socialtjänsten.
Mannen på herrklubb och jag myser på för mig själv, Precis vad jag behöver just nu.


Inga kommentarer: