fredag 17 februari 2017

Grej of the day


Igår var jag på en fantastisk föreläsning. Det var en kollega åt mig som hade bokat in 2,5 timmar med Micke Hermansson som pratade kring micro föreläsningar på 8 minuter. En föreläsare som väcker känslor, skratt, ger gåshud och många tankar kring att väcka elevers lust att lära. "Kunskap är coolt" Gick därifrån lätt i sinnet så det känns ju alltid bra när man får med sig något bra.












Jag har så mycket att göra med en massa möten. Kan ju vara kul men jag hinner inte med mitt vardagsjobb, så min fundering är när jag ska hinna det. Idag kom lönerevisionen ut och om två veckor ska jag ha gjort klart mitt jobb.
Har varit på junta i veckan och det var kul och det ger också energi så det är sådana träffar jag behöver just nu.
I morrn blir det 50 årsfest för O, inte så sugen just nu men det beror på att jag är så trött. Känns säkerligen helt perfekt när jag likaväl är där.
Just nu har en amaryllis börjat att blomma, känns väl sådär att den kommit igång nu i februari. Första blomman som den blommade var kring jul men stammen blev ca 7 cm och det betyder att den blommade precis ovanför krukans kant men nu slår den till med hög stjälk och blomma....











Inga kommentarer: