lördag 11 februari 2017

En kall lördag i februari

I går hade jag inläsningsdag och det gick inget vidare. Svårt med koncentrationen men det är ju mitt eget fel! Lunch med son och man och det är ju alltid trevligt. Träffade även morbror och kusin där. Sen hem för att fixa mig lite inför after work på Kust med kollegor där en av oss fyllt 50 år. Trevligt och bra miljö och sällskap men inte den bästa aw som jag ätit. Man och son åt gott här hemma.
Idag vaknade jag med stumma fingrar, ont i lederna, känns som att jag har för lite skinn på mina händer en konstig känsla. Har haft samma varje år de kallaste månaderna under året. Har varit en bra vinter detta år men nu kommer det tråkigaste. Mannen har varit i stugan idag och skottat en hel del,
Sonen har varit hit på middag. Köpte ostron till förrätt och champange till det. Första flaskan hade inte korkats ordentligt, den hade en liten stackars kork. Inga bubblor så den får vi återlämna till systemet. Jag har ju alltid bubbel på kylning så vi tog en ny flaska. Gott var det i alla fall! Sen oxfilé, hasselbacks och blåbärssås. Väldans gott.
Har sett mello och de två bästa till final, äntligen!
Idag har jag kolla på en häftig utställning på Kaliedo, riktigt rolig faktiskt! Sen en ny utställning på Piteå museum. Mycket folk.











Inga kommentarer: