tisdag 27 januari 2015

Förintelsens minnesdag

Idag har vi uppmärksammat Förintelsens minnesdag, en väldigt viktig dag att prata om och berätta om för barnen. Dagens unga vet så lite om att detta hemska har hänt så vi som vet måste fortsätta att berätta om det så att det aldrig faller i glömska.
Dagens fundering: varför blir jag så glad och uppåt när det är ljust när jag åker hem från jobbet. Kan det vara så att jag längtar så mycket efter sommaren så att när jag ser ljuset blir så glad?
En väldigt fin vinterdag med sol och -7 grader, synd bara att jag inte har varit ledig så att jag fick vara ute i det sköna vädret.
I övrigt har det varit en huvudvärksdag, inte så kul alltså....
Mannen är på sin herrklubb och idag var det samling på Handelsbanken för att sen gå till Challenge och se hockey. Challenge har förresten fått nya ägare så att det ska bli en O´Learys restaurang i vår.

Inga kommentarer: