måndag 11 november 2013

Vitvaror

En flisad tumme, delad på mitten ner i 4 cm.....10 stygn för att få ihop det hela och mannen kom hem kl 21.00 från akuten. Vilken tid det kan ta att vara där. Stackars mannen för han har rejält ont och det förstår man ju. Trots det så försöker han jobba så gott han kan med att lista vidare. Nu är det listat överallt och i dag har snälla U och G hjälpt oss och hämtat vitvarorna och burit upp dem i lägenheten. Vi fikade lite och hann inviga soffan. Nu är tv-bänken monterad tack vare min snälla mamma. Jag har monterat en skänk till mikron samt skrivbordet. Det tar sig minsann!! Problemet är att det blir himla mycket skräp eftersom varje vara har ett stort emballage. Har varit och kastat en hel del vid Kappa. Sen har sonen och jag varit en sväng till soptippen tidigare idag. Men som sagt nu börjar det vara fullt igen. Sen har vi även hämtat köksbordet som Trisco har målat. Riktigt snyggt, dock blev det lite stort. Vi får väl se hur det känns om ett tag när allt är klart. Har även varit och hälsat på min arbetskamrat och det var verkligen skönt att få träffa henne och sitta ner och prata en stund. Det var även andra arbetskamrater där som åkte vidare när jag kom och senare kom ett annat par dig också. Hon berättade att det har varit otroligt mycket folk som har varit förbi för att stötta och höra hur hon mår. Torsdag får vi nog höra mer hur det går framåt.

Inga kommentarer: