onsdag 20 november 2013

Flytt

I går lämnade vi så sonen i lägenheten för först natten i eget boende. Det kändes i mammahjärtat vill jag lova. Inget konstigt med det men det är ju verkligen att banden ska klippas. Nu är det ju så att han bor 700 meter från mig så det är ju inte speciellt svårt eller jobbigt att träffas när vi vill. Nu står vi i alla fall med ett tomt och ganska rörigt och smutsigt rum som ska fixas till lite så att vi får ett gästrum och ett kontor. Stack tidigt från jobbet idag då vi har arbetsplatsträff i kväll mellan 18-21. Fy så trist.....gillade när jag jobbade på en skola där vi kunde ha det under dagtid men här är det omöjligt och det tär att vara under kvällstid på jobbet!! Har hälsat på morfar och sen åkte jag till sonen för att skura micro, kaffebryggare och torka lite annat. Jag drog också en repa med dammsugaren och det var saker som jag hade lovat att fixa. Jag kommer inte att vara där och städa i framtiden, hoppas jag. Vi har även varit till Rörcentrum för att betala kranen och köpa lite krokar till badrummet. De som har bott tidigare verkar älska att borra och plugga. Det behövs ju i och med att det är betong men jag vill lova att badrummet är perforerat. Inte snyggt med röd plugg överallt. Nu ska vi försöka att täcka en del med krokar.

Inga kommentarer: