torsdag 9 maj 2013

Väder!

Väder kan vara bra och väder kan vara dåligt! Tyvärr fick vi det dåliga här uppe hos oss. Det är endast några grander 3,5 och regn, regn och regn. Så trist en sådan dag då många tänkte göra en hel del extra trädgårdsjobb när man är ledig! Men som sagt var man rår ju inte på det För mig blev det en prommis på morgonen med nytt personligt rekord! Dusch och en liten mathandling i stan. Sen har jag bakat en rabarberpaj, sovit en stund och tagit det lugnt inomhus. Vi hade bestämt oss för att grilla när sonen hade slutat sitt jobb 17.30 men vi styrde om det hela pga vädret och här blev det plankstek i stället. Riktigt gott och det kändes betydligt bättre än att stå ute i regnet och grilla. Nu lite hockey och sen sova. Mannen jobbar som vanligt i morgon men jag har ju ledigt dag som ska ägnas åt tvätt inne i stan, jag behöver torktumla handdukarna så därför tvättar jag i stan.

Inga kommentarer: