måndag 6 maj 2013

Måndag!

I morse när jag kom till jobbet fick jag veta att det aldrig kom någon vikarie för mig i fredags! Det här är ju såklart inte alls bra, min rektor jobbade och sen fick min kollega ta klassen själv, usch vad jag får dåligt samvete för att jag har tagit ledigt för att roa mig!! Känns inte alls bra trots att det inte är mitt fel. Fick också veta att jag mest troligt blir övertalig på min skola från och med i höst. Det är ju ingen fara för mitt jobb utan jag har ju en tjänst i kommunen men som sagt var man har ju inte sin fasta tjänst på en viss skola. Som sagt just nu vet jag inte om det ens blir något av detta men jag får helt enkelt avvakta och se. Jag vet ju inte ens om jag ska vara lärare, kanske skulle jag passa på att göra något annat just nu? Men som sagt var man ska ju få de jobb man söker också! Varmt och fint väder ute och nu känns det riktigt bra. Har varit på en snabb prommis och det var så skönt, slog mitt gamla rekord idag och jag är nöjd trots att det just nu värker lite i benen. Mannen jobbar kväll till 23.15 och mina svärföräldrar sover i stan i natt och det här betyder att jag ska vara här alldeles ensam i kväll, spooky tycker ju jag såklart eftersom jag är så mörkrädd. Nu är det ju som tur var ljust ganska så länge på kvällarna.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Hämta ut sonen :-)

/Lisa