måndag 20 maj 2013

Annandagpingst

Sen vi tog bort annandagpingst som röd dag går den ju obemärkt förbi! Jag tycker det är lite synd för pingsten var en helg som jag uppskattade mycket tidigare. Ge oss tillbaka den röda dagen i pingst och slopa 6:e juni. För mig personligen en ganska besvärlig dag, som i år när man jobbar 3 dagar, 1 röd nationaldag och sen examen! Många skolor gör då så att de har examen redan onsdag kväll för att sedan dela ut betyg på fredag. Kanske en bra idé, vad vet jag? Biltvätt och städning inne i bilen, jag har nämligen kört ett litet härbre till morfar för lite renovering och det tippade när jag körde till skolan i morse. Det var en massa lurvigt typ fågelbo som for ut på baksätet och detta resulterade i att jag blev allergisk och loppbiten när jag körde. Vet ju såklart inte om det var loppor men det kliade som sjutton på benen. Alltså nu är allt urstädat så problemet är nog löst nu. Har varit en sväng förbi min vän som har tappat båda sina föräldrar inom väldigt kort tidsrymd. Måste vara väldigt tufft, tänker på det hela tiden! Undrar just hur jag skulle reagera om det hände mig, kan inte ens se mig in i det scenariot. Människans tid på jorden är ju en väldigt kort historia, vilka blir i hågkomna 50 år efter sin död? Då finna inga barn kvar som kommer i håg en. Undrar just om vad som uppmärksammas efter ens bortgång? Jag tror i alla fall inte att de som är b-kändisar typ dokusåpa personer har någon som kommer i håg en, författare kanske eller Nobelpristagare men jag tror knappt det heller. Stora uppfinningars upphovsmän pratar man ju om även idag tros att det är väldigt lång tid sedan många av dessa uppfanns. I dag tror jag dock att det är svårt att uppfinna något som väcker så stora rön i framtiden.

Inga kommentarer: