fredag 10 maj 2013

17 dygn!

De har hittat en kvinna som varit instängd i 17 dygn i en raserad byggnad i Bengladesh, vilken pärs! En riktig solskenshistoria. Här har vi inga solskenshistorier utan vi har endast regnberättelser. Så jäkla trist. Ser hur folket ilar snabbt mellan butikerna för att komma undan det trista regnet som idag har srilat ner, riktigt blötväder. Jag har tvättat, åkte till stan 9.30 och kom ut hit igen kl 16.30. Många maskiner blev det och det tar sin lilla tid att få allting torrt. Åt lunch med sonen på Thai Garden och sen kollade vi på en jacka. Min son är ju rolig, jag säger att jag köper en jacka åt honom eftersom han fortfarande har yllejacka, alltså sin vinterjacka. Han vill inte ha någon jacka....i alla fall provade han några men ingen som han fastnade för så vi skrinlade det inköpet. Mannen kom hem efter 17 och 18 skulle han på gubbfest i Bergsviken. Han fick skjuts och jag köpte hem lite sallad från Ica. Nu ska jag ta det lugnt, mysa och se Let´s dance!

Inga kommentarer: