onsdag 15 maj 2013

Mötesdag

Solen har strålat på oss och det har varit riktigt härligt ute. Jag har under eftermiddagen varit på styrelsemöte med Lärarförbundet så jag var här hemma strax före 16.00. Jag tvättar alltid händerna direkt när jag kommer hem så även idag. Klickade ut en rejäl tvälklutt i handen och slog på kranen, men icke något vatten. Stängde av kranen igen för att lyfta handtaget igen, ingen vatten nu heller såklart! Gick med min tvåliga hand till köket och gjorde samma sak där men insåg att det finns inget vatten i stugan. Gick med tvälkladdig hand över till svärföräldrarna och fick då veta att de hade varit här från vattenverket. Torkade snabbt av handen i gräset och gick upp till boden för att hämta verktyg. Jag förstod att de som varit här hade stängt av vårt vatten, det är nämligen den 15/5 idag och det är dagen då allt sommarvatten sätts på i fritids-husområden. Vi hade ju redan vårt vatten igång så när de kom hit och skruvade på servisen så skruvade de av det! Min avärfar tyckte det var väldigt konstigt eftersom han satt på altanen och det fanns en bil på gården. Men tyvärr hann han inte göra sin röst hör innan de stack i väg i sin bil. Svärfar tog upp jakten men en 85-åring har inte kvar sin gasarfot så han tappade bort dem. Jag är ju en lite fixare så efter lite skruvning i marken så kom så vattnet i gång igen. En händig kvinna fixar det mesta! Mannen har varit på styrelsemöte för Klubbens idrotts och intresse förening, uppstart inför sommaren 2013.

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Exakt, en bra kvinna reder sig själv men ibland blir jag trött på det men men :-)

Vissla sa...

Förstår det! :)