söndag 12 maj 2013

Rabarber

Vaknade tidigt för att vara mig, 8.10! Finväder utanför fönstret så jag steg kvickt upp, frulle och i väg till Furuberget. Där hade jag turen att få lite plantor samt en rabarber. Jag gjorde ju så för 2 år sedan att jag köpte en rabarber, vilken har snyggaste blad tänkte jag.....flikrabarber, supersnygg! Problemet är bara att den inte går att äta. Så värdelöst, köpa en rabarber som inte går att äta. Vad ska man då göra med den? Nu har jag ju i alla fall i mon ägo en fin planta. Tyvärr höll inte det fina vädret i sig här ute vid havet. Vi har sjörök/dimma som gör att vi ser ner till stranden men inget vatten i sikte utan endast en grå dimma! Trist men i stan är det fint så jag har hälsat på mamma en stund, handlat lite mat samt en tur förbi läggan. Tänkte att jag och sonen kunde köpa lite glass och sitta i solen och njuta av den men icke, sonen hade endast hunnit till morgonrocken så där gick jag bet. Mannen jobbar kväll så han kommer hem 23.15 igen!

Inga kommentarer: