torsdag 23 maj 2013

SOOOOOOL!

Det underbara vädret har fortsatt och jag bara njuter. Helt fantastiskt vad detta påverkar mig och mitt humör. I går var jag och mina elever på fågelskådning, vi startade från skolan kl 7.00 för att cykla till Ängesviken. Där stannade vi, gick över en äng för att sen komma fram till fågelsjön. Vi såg brun kärrhök, dvärg mås och bläsand dessa fåglar finns inte i överflöd så det var ju roligt. Vi räknade ihop till 11 olika arter som vi sett under dagen. Vi fikade och gick på en tipspromenad sen efter 10.00 cyklade vi till skolan igen för lunch och efter det var dagen slut. Eftersom vädret var så härligt och jag hade en kortdag så slappade jag en hel del här hemma. Läste och myste i solen, jag behövde verkligen det. Det kliar i mina fingrar att få sätta fart med planteringarna så jag köpte även lite sommarblommor som sattes i krukor.

Inga kommentarer: