söndag 2 juni 2024

Vi njuter


Oj vilken värme vi har, idag har det knappt varit någon vind och det har varit 25 grader. Magiskt skönt!
Vi jobbar på. Mannen har inrett klädkammaren, monterat inredning i garderober och det blir så bra. Jag har packat upp lite i lådor, bär saker från stugan in i huset och det känns som att jag förstör stugan då det byts ut saker till sånt jag inte gillar lika mycket. I-lands problem! 

Jag har tittat till bina, planterat pumpor och frön till sommarblommor som bina ska ha. Sen har jag planterat en del i krukor och tagit upp det jag krattade ihop för väldigt länge sedan. Nu är det skönt att man kan köra det utför kanten vid tomten då det ändå ska fyllas ut mer där. 

Mamma o G har varit förbi och vi åt jordgubbar och grädde. Mamma rensade lite i en låda, jag kan lova att ogräset frodas. 

Inga kommentarer: