onsdag 12 juni 2024

Skolavslutning


Så otroligt skönt att inte hålla något tal på någon skolavslutning. Jag har under de senaste 10 åren hållit minst 1 och de sista 7 åren hållit 2 tal på olika enheter. Det går alltid bra men det är lite spänt och pirrigt innan det är dags. Det brukar vara flera hundra personer på plats, i dagens samhälle kommer förutom vårdnadshavare även mor- och farföräldrar.

Efter jag hade firat syskonbarnet som gick ut 9:an och ätit god smörgåstårta så åkte jag hem för att jobba. Mitt kontor är mitt i smeten för allt studentfirande och det är trångt och tjockt med bilar på alla parkeringar. Avslutade dagen med ett Teamsmöte med kollegor. 

Jag har otroligt ont i min vänstra axel. Det känns som att någon sticker in en kniv och det är även en brännande känsla. Inte så skönt just nu. Har tagit det väldigt lugnt i kväll. Mannen stökar på utomhus. Han gör plats för virkeslasset som är på väg hit. Det är trä som behövs för att bygga uterummet eller jag kanske ska säga innerummet?


Inga kommentarer: