onsdag 29 november 2023

Mitt i veckan


Oj, vad mycket snö det har kommit senaste dygnet. Snöröjarna har inte fått många timmars sömn de senaste timmarna, det har gått minst 3 plogsvängar sen igår. Mannen var uppe redan vid 5 i morse för att skotta. 

Jag har haft en hemma jobbdag med möten via nätet sen har jag suttit och rensat i min dator. Mycket kan jag ta bort och det viktiga som behöver sparas ska jag föra över på en USB-sticka. 

Siri o jag har varit ute en stund i snöovädret och då de endast är -3 grader så är det ingen fara att vara ute. Hon blir väldigt fluffig i pälsen. I övrigt har hon sovit nästan hela dagen då snön yrt omkring utomhus. 

Nu är mannen ute igen för att skotta ännu en gång. Det blir en annorlunda jul i år då nästan alla blommor som används till julens grupper är väldigt giftiga för katter. Eftersom Siri är så busig och testar allt så får vi helt enkelt stå över detta i år. Amaryllis, hyacint, tulpan, julros, julstjärna, våreld, julkaktus, narcisser är alla giftiga och löken är allra giftigast. 

Inga kommentarer: