onsdag 20 december 2017

Lista om julen

Hittade en jullista. 

Pepparkakor eller lussebullar?
Lussebullar älskar jag, eller ska jag kanske skriva att jag älskar allt med saffran.
 Pepparkakor är också gott men föredrar absolut lussebullar.

Skumtomtar eller knäck?
Inte mycket för något av dessa men säger Skumtomtar. Tycker det är alldeles för sött!

Julkorv eller julskinka?
Julskinka, julskinka och julskinka. Har alltid tyckt att det är en av de 
måsten som jag har på julbordet. Gillar ju fisk men även skinkan måste med.

Revbensspjäll eller Janssons?
Janssons, kan inte ens förstå varför folk äter revben det är ju liksom inget på dem?

Glögg eller julmust?
Glögg är gott, dock har jag ju en man som är helt galen i glögg så det blir en hel del här under advent!

Ge eller få?
Älskar att ge klappar. Fixa och slå in paketen. Rimmar om jag har ork
Kul även att få något paket men inte alls viktigt på samma sätt.

Favoritjulfilm?
"The Holiday" med Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black.

Favoritjulkalender?
"Trolltider",  Tjuvarna jul och "Selmas saga".Många bra kalendrar senaste åren. 
Årets är ingen höjdare tyvärr.

Favoritjullåt?
All I Want For Christmas Is You och Jag såg mamma kyssa tomten..

Favoritjuldoft?
Hyacinter, älskar verkligen den doften. 

När är det dags att pynta?
Veckan före första advent tycker jag är lagom 

När får man ha gran?
Granen tar vi in någon dag innan julafton.
Den hinner nämligen börja barra om den kommer in för snabbt.

När öppnar man presenter på julafton?
Hos oss gör vi det efter maten och det blir ca 17.30-18.00. Tänk vad olika traditioner vi 
har trots att vi alla firar jul.

Vad är bäst med julen?
Myset mellan advent och jul. Gillar verkligen juldagarna då vi myser och 
verkligen försöker umgås och bara ta det lugnt.

Det sämsta med julen?
Inget, jag formligen älskar julen!

Vad ska du göra på julafton?
Umgås med min familj.

Nyår då?
Firar vi med vänner där vi turas om att vara hos varandra. 
I fjol lagade våra män all mat.

Tror du att det blir det en snöig jul?
Jadå, trots att det spöregnat i två dagar så ligger det mycket snö!

Inga kommentarer: