fredag 29 december 2017

Besök

Idag har även mannen varit ledig och det är ju alltid mysigt. Vi sov till efter 8.00 och på så sätt är det fantastiskt att vara ledig.

Jag har städat lite, fixat sås till nyår och mannen har fixat potatis. Nu återstår köttet och förrätten . Smart  att välja mat som går att förbereda!

Jag och A har varit på guidad tur i Hortlax vackra kyrka. Det är verkligen "min" kyrka där jag både konfirmerats, gift mig och döpt sonen. Håller fortfarande att vänja mig vid Piteå kyrka som är fin men inte alls lika ståtlig som Hortlax kyrka. Tea hos A och sen hemåt i snöovädret.

Har testat min julklapp, Sous Vide och den vaccum maskin som jag fått av sonen. Så himla gott, väldigt nöjd!!
På spåret där det gick bra idag och vi slutade på 39 poäng, en fin omgång där vi alla 3 kompletterade varandra.



Nu sista delen av Fröken Frimans krig, viktig serie om kvinnans frigörelse i Sverige. Tänk att den kvinnliga rösträtten kom först 1921, samma år som morfar föddes. 96 år är en lång tid och trots allt så inte så länge sedan, svårt att veta varför vårt land inte fick rösträtt förrän då?



Inga kommentarer: