torsdag 28 december 2017

Blodcentalen

Började dagen med att åka till lasarettet och lämna blod. Nu har jag hållit på med det under många år men det var länge sedan jag var kallad sist. Idag kollade de mina bloddepåer men det tar någon veckan innan jag får svar. Blodvärdet 127, tryck, 110/95. Efteråt har jag faktiskt känt mig lite svag så jag får se hur det känns imorgon? De glömde ge mig järntabletter så det måste jag fixa imorgon på apoteket.

Har hälsat på morfar, handlat inför nyår, tänt ljus på svärfars grav, varit på stan, köpt kläder till mina män, gett bort en påse till Kupan, fixat dessert till nyår, lagat middag, slappat och sett en julfilm.
Det är tre veckor tills jag har min tenta och nu börjar jag känna stressen men som sagt var 20 dagar att förbereda mig på innan det är dags.

Mannen har jobbat så många timmar i veckan men i morgon ska han vara ledig så det blir ju bra med sovmorgon för oss båda.

Inga kommentarer: