lördag 26 november 2016

Advent

Så mysigt adventstiden är här! Den mysigaste tiden på året. VI har idag varit ut till stugan där jag pyntat förra helgen med 2 stjärnor och 1 adventsljusstake. Blev så bra och nu har jag sett det i skymningstid så att jag vet att det ser bra ut.
Har fixat här hemma och i morgon ska jag till morfar med hans adventsgrupp av blommor. Vi har köpt nytt nät till granen som mannen fixat. Vi har även köpt slinga till balkongräcket och en liten slinga till riset. Blev ovanligt snyggt! Bra där!
I går var familjen på Restaurang Tage där vi åt ett ovanligt smakfullt julbord. Riktigt gott! Sonen saknade dock mimosa och rödbetssallad. Sen fick vi besök av S & N, lite kaffe och en avec. Kul med spontanbesök det är inte så ofta nuförtiden. Undrar när det hände att man måste ringa innan man ska besöka någon?
I morgon är det skyltsöndag och jag hoppas verkligen att Skoogs tänder den fina belysningen på gamla Skoogs hotellet? Känns som att man bor i London eller NY när den är tänd.


Inga kommentarer: