fredag 4 november 2016

Stockholm


November är på tapeten och det är ju ingen favvomånad för mig men eftersom vi haft en sån fin höst så känns det faktiskt helt ok detta år! Så skönt att känna så. I Skellefteå har det snöat en hel del men här ligger det några flingor på marken, That´s all!

Jag och några från personalen har varit till Stockholm. Åkte ner i söndags och då var det shopping och mat som stod på agendan. Trevliga dagar och många skratt. Vi åt på Supper, och det var riktigt gott och en väldigt trevlig restaurang.
Måndag morron efter frukost så tog vi oss ut till Älvsjö och Skolforum. En bra mässa med massor att uppleva för oss inom skolans värld. Två föreläsningar och jag hann även lyssna på Gustav Fridolin som pratade och hade en frågestund. Min hjärna slår ju av efter ett par timmar då den har fått för många intryck. Det hände strax efter 14 och då lämnade jag för att åka till hotellet. Vilade en stund och då var jag igång igen. Vi hade bokat bord på Calente och även där åt vi en mycket god måltid. Sen hade vi även tisdag till förfogande, då spöregnade det hela dagen. Jag gick till slottet för att se våningarna och utställning med brudklänningar. Så vackert, jag var en av få personer som pratade svenska där. Vi åkte hem senare den dagen och vi har haft fantastiskt trevliga dagar i huvudstaden.
Jobb under onsdag och sen semester torsdag och fredag. Känner mig liten så det är skönt med lite extra ledighet. Idag är det mammografi, tvättstugan samt frissan som står på agendan.

Inga kommentarer: