måndag 10 november 2014

Stockholms weekend

En bra helg i huvudstaden är till ända och vi har haft det jättebra. Landade halv 9 och vännerna hämtade ut sina väskor. Jag och mannen hade endast handbagage så vi fixade biljetter till Arlanda Expressen. Mot Clarion Sign för att lämna väskorna och då tyckte vi att det var dags för första intaget. Vi passerade förbi Vete katten och fikade gott, då klev vår vän in och det blev ett glatt möte. Sen var det dags för shopping för mig och A. En stund gick vi tillsammans och en stund i från varandra för att gå var vi ville. Lunch på NK och jag åt en väldigt god räkmacka. Mera shopping. Männen var på eget äventyr och de hamnade tillslut ute på Djurgården och Vasamuseet.
När fötterna värkte så återvände vi till hotellet för en liten drink i baren. Upp på rummet för lite fixning och dusch innan middag på Texas Longhorn.
God mat och mätta vandrade vi den lilla biten tillbaka till hotellet och baren igen. Trött efter en väldigt tidig morgon gick jag och lade mig före midnatt.
Lördag och en spänning inför showen med Orup. Vi strosade runt mot Östermalm och hann in i Sturegallerian och Gallerian. Shoppade en kofta och ett bälte och efter det var det köpstopp, mycket shopping har det blivit....men det är saker som jag verkligen behövde.
Brunch med oxfilé, vin och dessert mitt på dagen. Kl 14.00 började showen med Orup. Snygg, enkel, stilren show med väldigt bra arrangerade låter. Jag gillar ju denne mans texter så enormt mycket och igenkänningsfaktorn är hög! Så himla bra det var....1½ timme senare var jag helt genomsvettig och hade ett leende på läpparna när vi 16.00 stegade ut från Hamburger börs. Strosade i Kungsan och då fanns det en julbutik där jag köpte en ljusslinga och mannen köpte lakrits.



Efter dusch och fix så gick vi till Gamla Stan där vi åt på en italiensk restaurang som heter Vapiano. Bra koncept som man behöver slipa lite på, jäkla mycket spring och oroligt eftersom alla gick omkring och köpte sin mat i de olika köerna. Pizza gick snabbt att få men pasta tog väldigt lång tid...God mat men min kommentar var när vi satt där I´m too old for this shit! Måste prova en annan gång då det inte är lördag kväll.
Söndags frukost, strosa omkring, Vete katten igen och sen mot Arlanda expressen. Hemma igen kl 16.00. Middag hos B & M eftersom det var farsdag igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så trevlig helg ni verkat ha haft i storstan.
Kan tänka mig att Orup inte gick av för hackor. Alla stopp för matintag verkade också intressanta. Ha en bra vecka. //Annica

Vissla sa...

Jadå det var en väldigt bra show, skulle gärna se den en gång till. Hoppas du också har en bra vecka!!/H