onsdag 26 november 2014

En onsdag i november

Kl 8.30 började dagens utbildning i kommunens regi. Det var chefsforum med obligatorisk närvaro och på dagens agenda stod en föreläsning med Malin Lindelöw och det var Kompetensbaserad rekrytering. Att det är dyrt att göra felrekryteringar det förstod jag men jag fick med mig många bra tankar och ideer. Det är inte bara olyckligt för arbetsgivaren om detta händer utan även arbetstagaren kan ju tycka att det är jättejobbigt om jag inte förstår vad som förväntas av mig och mest troligt kommer jag inte alls att trivas på mitt arbete.
Jag kom i alla fall ut till ett vackert havsband, rosa, ljusblå, turkos himmel och ett stilla hav med små vågor som kluckade mot stranden. Den bleka novembersolen försökte komma så högt den bara förmådde men det blev endast några bleka strålar på väldigt låg höjd. Fantastiskt vackert!
Lax till middag och mannen hade fixat till och sen har jag varit på en promenad för att försöka få tillbaka lite ork. Känner mig helt slut. Tänk att det är jobbigt att sitta still och lyssna.....

Inga kommentarer: