söndag 23 november 2014

Great Gig

Årets stora fest för oss 40+ till 50- har gått av stapeln igår. Det här året var det hårdrock från tidigt 70-tal som stod på agendan. De som spelar är fantastiskt duktiga amatörer som gör ett jättejobb. Kan ju säga att det inte är min typ av musik trots att det är bra genomfört. Ösigt var det i alla fall och en gammal klasskompis till mig sjöng ett antal låtar, det var en kille som jag inte vet namnet på som hade en helt makalös röst.
God mat och trevligt var det. Vi var 16 st det här året och vi samlades i vanlig ordning här hemma hos oss innan. Stämningen i topp! I år hade vi en individuell tävling i ett program/app som heter Kahoot!. Man får upp frågor, resultat, rätt/fel svar osv på TV´n och var och en svarar via olika färger i sin telefon. Så himla smart. Det här lärde jag mig på Kunskapsfestivalen för ett antal veckor sedan. Smart och proffsigt! Vinnaren var i alla fall vännen D eller Tojken som han kvällen till ära var döpt till. Vi var hemma strax före 1.00 och gick och lade oss kl 2.00. Då när vi vandrade hem i natten gick vi genom herr Frost vackra vita vinterlandskap och träden utanför är fantastiskt vackra!
En gammal bild, vi har ingen snö på marken!

Inga kommentarer: