söndag 30 november 2014

Första advent

Mannen jobbar fram till 15.15 även denna dag och igår hann jag med alla åtaganden. Det betyder att idag har jag all tid till mitt eget förfogande! Jag har beslutat mig för att baka lite. Jag behöver ett par kaksorter utan mandel/nötter. På onsdag kommer mina kollegor hit och där finns det en del allergier och då är det ju kul att ha något gott att bjuda på som är anpassat för den personen.
Igår åt vi den första julmaten (inte för mannen) men för sonen och jag och det var gott som vanligt! Tänk att jag skulle kunna äta julmat hela året, men då kanske det inte skulle vara lika gott,.,,,
Här utanför kommer kommersen i gång om ett tag men just nu sätts tält och stånd upp för det är skyltsöndag här.
Ikväll ska jag på adventskonsert i Hortlax kyrka och då är det kyrkokören som uppträder och det blir även en kort andakt.

Inga kommentarer: