onsdag 24 oktober 2012

Musikkalas

En bra dag i skolan med bra saker som har hänt. Vi har bland annat varit till aulan och fått åtnjuta musiklärarna konsert. Det kallas för musikkalas och är en rolig och trevlig tillställning. Det brukar vara 6-9 åringar som får lyssna på detta men i år var det 10-12 åringarna tur. De var duktiga som vanligt och temat var folkmusik från olika delar av jorden.
Hann också bli rejält upprörd över sonens vanor/ovanor, Hann knappt innanför dörren då det brann av rejält för mig. Han sitter och spelar, kläder på golvet, full diskmaskin och så frågade jag om han hade tänkt ut någon middag för dagen! Icke och då blev jag riktigt arg. Undrar just hur länge han ska fundera på vad han vill med sitt liv? Inte lätt att vara ung men inte lätt att var förälder heller. Ibland när man pratar med sina egna så har jag åtminstone helt glömt att jag har en pedagogisk utbildning. Huja men det visar kanske på att man är mäskligt.....

2 kommentarer:

Mestmamma sa...

Vi är mänskliga Helena :-)

Blev kakan godkänd?

/Lisa

Vissla sa...

Kakan fick högsta poäng av mina arbetskamrater. //Helena