onsdag 31 oktober 2012

Mammografi

Började dagen med en tur till vårdcentralen för jag känner att jag måste få svar om min onda kropp. Trodde väl inte att min läkare skulle säga gör si eller gör så, sen löser sig allt. Nu var det så att han säger att jag har Fibromyalgi. Inget som jag kommer att dö i förtid av men som jag kommer att måsta anpassa mitt liv efter. Rörelse är bra men i små portioner. Det är precis som jag redan vet, en cykletur, lång promenad eller gymbesök gör inte min morgondag så rolig. Det kan räcka med att jag bär hem två kassar med mat från Ica så känner jag av det hela dagen efter. Nu ville han att jag skulle börja med tabletter i svag dos, vet inte namnet men man använde dem tidigare mot depression. Låter inte så upplyftande så jag känner för att avvakta lite. Har också hunnit med mammografi så här i sista dagen av Rosabandet månaden. Den här gången har jag sett till att inte ha ägglossning. Det hade jag för två år sedan och jag kan lova att det var ingen lek, då rann det tårar nedför mina kinder under processen. De förklarade då att man kan omboka tiden för att komma när inte brösten är så svullna. Nu vet jag det och den här gången var det helt ok! Hann en sväng förbi morfar också och han blir ju alltid så glad när han får besök. Mamma kom också dit efter en stund så han fick dubbel glädje idag!

Inga kommentarer: