lördag 27 oktober 2012

Fest

Vaknade helt utvilad efter gårdagens provning och jag var så nöjd med upplevelsen. Det snöade lätt igår och vi vaknade till ett puderlätt vitt snötäcke, när solen så kom fram så var det fantastiskt vackert! Åkte ut till stugan och vintrade klart, vi nätade in träden idag. Nu kan renarna komma bäst de vill för nu kan de inte äta upp våra träd i alla fall. Sorkarna är ju dock en annan historia och de kan vi inte påverka så mycket. Kom hem och gick och köpte blommor till kvällens fest. Bjuden hos goda vänner på fest men temat Fjällen. Vi har ju under en massa år åkt till Gautosjö tillsammans med våra barn. Nu har vissa vuxna barn en önskan att återuppleva detta igen tillsammans med oss gamlingar. Vår son vill ju inte följa men jag och mannen tänker åka i alla fall. Ska bli skönt med ett par dagar i fjällen i vår. Jag gick och lade mig i eftermiddags och somnade, sov i 2 timmar och vaknade upp helt borta! Jag mådde illa och det pirrade i huden precis som när man ska få feber. Insåg ganska snabbt att jag inte kunde åka på fest! Mannen åkte i väg och här hemma sitter jag nu i min ensamhet. Känns inte alls bra men jag mår inte heller så bra så det är skönt att bara få vara. Sonen säger att jag är varm som ett strykjärn! Ska försöka att se Så mycket bättre som börjar idag men vi får se om jag orkar??

Inga kommentarer: