torsdag 4 oktober 2012

4/10-86

Det var ett tag sedan och men det är i alla fall vår förlovningsdag idag. Förutom det är det svärmor och svärfars 60-åriga bröllopsdag. På lördag har jag och mannen varit tillsammans i 30 år. Lång tid har gått....och än så länge har det i alla fall gått bra! På lördag blir det middag här för familjen med lite firande! Snart har hela veckan gått och den har verkligen swichat förbi. Håller på med föräldradsamtal och det är roligt men jobbigt. Det blir långa dagar och svårt att få tillbaka sin tid. Vi har ju ett konstigt avtal eftersom vi aldrig har övertid. Det betyder att vi ska ta ut tiden när vi vill men det som händer är jag att jag tar från min planeringstid och i slutänden så är det ju jag själv som råkar illa ut när jag inte har förberett lektionen ordentligt. Så är det att vara pedagog.

Inga kommentarer: