onsdag 20 mars 2019

Vårdagjämning

Idag har så dagen kommit då morfar flyttat till ett boende. En snöig onsdag och det är dessutom vårdagjämning trots att det inte känns så.
Mamma o Elisabet hämtade honom och for till Hortlax. Kjell o Anders körde köksbord, fåtölj och TV: Jag har varit i läggan och packat en del saker som jag sedan körde till Hortlax. Jag möttes av en glad gubbe som sa när han såg mig:
-Häjn vaal bara bättre och bättre! -Hitjen skull i ha flötte för 5 år seda!
Kul att han verkar trivas. De som jobbar där är så gulliga. Håller verkligen tummarna att han ska tycka det är lika roligt om någon vecka.
Min söta morfar, oj vad jag gillar denna snälla personen.

Mannen har varit på utbildning även denna dag och det fortsätter imorgon. En tredagars alltså.

Hör utanför har de haft invigning av VM i skidoritentering, första tävlingen idag och det var 22 km. Tove Alexandersson vann så de har spelat vår nationalsång. Det är ca 500 aktiva och 22 länder som närvarar. Bla Japan, USA, Ryssland, Storbritannien, Bulgarien, Rumänien, Danmark, Norge, Sverige och Finland. Härligt att se och jag hoppas verkligen att de får bra väder.



Inga kommentarer: