lördag 16 mars 2019

Nu låter det igen!!

Blir så less och nu är det dags att göra något igen. Vi bor i stan, ja så är det. I en stad låter det, ja det gör det. Men ska jag inte kunna vara hemma hos mig själv för att alla butiker och restauranger under oss bryter mot gense regler? Blir gode så less för just nu spelar de som satan under oss. RAWI blir kontaktade på måndag, det tråkigaste är att de är lite flata genom att inte ta tag i det på en gång.
Idag har jag varit till morfar och jag blir så rörd när jag tänker att han ska flytta till veckan. Han behöver säkert den omsorg som han kommer att få men det känns så intitutionellt när man hamnar på ett boende. Det är ju sista anhalten och så är det ju även om han bor i lägenheten och det har ju med hans ålder att göra. Han är ju i alla fall drygt 97 just nu.
Idag har det körts en hel del sport på skidor och de svenska damerna har varit otroligt duktiga. 5:e plats i alpint och så silver i skidskytte stafett sen har även Stina Nilsson vunnit guld i sprinten. Bra jobbat tjejer.
Jag har varit på en liten promenad i det tråkiga vädret. Det snöar på ett blött och tråkigt sätt och är +3 grader och slaskigt. Idag har M 0 L-A kommit hit och mannen har hämtat de på flyget. De bor på Lillbrogatan och i morgon ska jag träffa dem. Tyvärr ser vädret ut att fortsätta i samma tråkiga stil.
I morgon är det 17:e mars och då är det St Patricks day och då måste man ha något grönt på sig för att inte bli nypt. Detta fick vi lära oss i fjol i Napels där vi såg en fantastisk parad.


Inga kommentarer: