fredag 29 mars 2019

Helg!

Nu ska jag vara ledig i 2 dagar och det är oerhört behövligt. Har haft en hektisk period då det varit mycket på jobbet och dessutom en flytt och fix med morfar. Jag tillsammans med mamma har varit och tömt en del och kastat och fyllt plastsäckar med skräp. Jag kan lova att gubben har samlat på framför allt plastförpackningar, tror det blev tre hela säckar med plast. Sen har jag plockat hem kläder som jag tvättat och strukit. Har även beställt en gardinkappa som jag fållat och hängt upp idag. Skönt att ha det levererat idag. Morfar blev så glad för han hade saknat sina sommarkläder och efterfrågat olika klädesplagg. Hoppas han får lugn och ro nu när allt är på plats?

Det tinar ute med upp till 12 grader och sol under de sista dagarna. Tyvärr har det börjat att blåsa rejält idag och det ser ut som att det ska fortsätta imorgon.

Vi var förra helgen på en trevlig tillställning som startade med middag i Bergsviken hos A och sen till stan på konsert med Dave & Friends och så avslutade vi kvällen på Tage med drinkar. Kul kväll!
Imorgon ska vi till A & T i deras nya fina hus, ska bli så mysigt.
Sonen har varit hit på middag och vi körde en klassiker då vi åt plankstek, vi har ju haft uppehåll i någon vecka då han haft besök från storstan.

Inga kommentarer: