lördag 2 september 2017

September

Nu är det höst men idag har det varit en sommardag. Väldigt behövligt och skönt. Vi drog till Skellefteå i morse för att kolla in deras utbud av begagnat. Provkörde en MB V8, cool och stor men gammal och dyr. Sen körde vi även en Passat och den kändes bra. I alla fall slutade det med att vi köpte den. Känns så himla bra att vi inte behöver söka mer utan att vi nu har 2 bilar igen. Så skönt! Efteråt så åkte vi inte till staan och kollade in deras matmarknad som inte var mycket att hurra för. Dock så åt vi god lunch på Brygg och café vid älven. Med det fantastiska vädret så var det så mysigt.
Sen hem med 2 bilar och så på kalas på Fårön för där hade A fyllt år i torsdags. Apropå torsdag så då gjorde jag en tenta. Satt mellan 9.00-17.00 och mentalt är man ju helt slut i knoppen. Skönt att ha det gjort och så håller jag tummarna att jag klarar av den?
Ikväll har vi eldat ur bastun och så har vi bastat och badat i poolen. Mysigt med höstmörkret och tända ljus. Hoppas att min kropp ska må bra så att jag vill fortsätta att basta. Skulle det hjälpa så skulle jag ju kunna basta flera gånger per vecka.
Hallonbuskarna lyser röda så idag har jag plockat några liter, känns bra att ha lite i frysen när vintern kommer.


Inga kommentarer: