tisdag 29 augusti 2017

Ska vi bli med BMW?

Vi söker ju med ljus och lykta efter en bil att köpa. Vad vill vi ha? Merca, VW, BMW, Volvo? Vi trodde att det skulle bli en MB men de är svåra att hitta. Nu har vi provat en Passat och idag har jag tagit hem en X1 från Luleå. Konstigt om vi köper en BMW då jag hör att många har problem med märket. Kanske har jag bara hört de som klagar för det finns ju säkerligen en massa människor som är nöjda. Tiden får utvisa hur vi gör. Imorrn är det dags att återlämna G´s jaktbil... Har varit bra att ha en bil att låna några veckor.
Idag när jag åkte till Luleå så uppmärksammade jag att björkarna har börjat att gulna. Det är ju inte klokt!! Det känns som att det är många veckor tidigare än normalt. Fy fy!
Svärmor har dragit till stan för att träffas i hennes sorgegrupp och vi hämtar hem henne i kväll runt 21.00.
Idag är det 1 år sedan min svärfar lämnade jordelivet. Kan ju konstatera att det inte är lätt att bli ensam när man är gammal. Svårt att få saker gjorda och svårt att bjuda in andra till gemenskapen och ensamheten som finns varje stund, det tror jag varit det tråkigaste för M under detta år.
Mina 2 Hansar har namnsdag idag!

Inga kommentarer: