lördag 17 september 2016

Tvätt

I morse åkte jag in till stan för att fixa lite i läggan och tvätta sängkläder. Eftersom vädret är fantastiskt även denna dag så fick sängkläderna vara ute ett par timmar medan tvätten torkade. Tog även med de flesta av mina kläder och passade på att rensa lite i garderoben och hänga in det som jag tagit med. Röda Korset får en påse med kläder till veckan.
När jag kom ut hit så var Märta här och torkade ut kyl/frys i Paradoret men mannen skjutsade hem henne efter ett tag.
Har även tömt växthuset och i vanlig ordning har jag mest gröna tomater, tänk att det är så varje år. Undrar just hur man ska hitta få fram röda tomater under sommaren? Måste ta reda på det.
Har även plockat undan stolar och eldat en rejäl skräpbrasa.
Mannen har även träffat våra nya grannar idag och det verkar väldigt hoppfullt!
Månen är lika fantastisk idag och när den steg upp bakom hamnen så var den stor och orange.


Inga kommentarer: