tisdag 13 september 2016

En tisdag i september

Vi lider brist på vikarier men så ser verkligheten ut i skolans värld idag. Tur att det finns fantastisk personal som jobbar och brinner för sitt jobb, de pusslar och fixar för att allt ska lösa sig!
Har mycket att göra eftersom jag varit borta ett par dagar från jobbet om mina arbetsuppgifter ligger snällt kvar och väntar på mig.
Har även denna dag varit ut en tur i skogen för det finns fortfarande sandsopp men nu börjar de vara ganska maskätna, så jag får nog helt enkelt lägga ner plockningen för detta år. Har dock plockat massor med svamp som är torkad och fint packad i glasburkar.
Mannen och svärmor har kollat in gravstenar idag efter jobbet och de verkar överens.
Jag har varit på ett antal möten i vanlig ordning men dagarna går ju snabbt i alla fall.
En fantastisk mångata på havet ikväll.
Mannen har åkt till sonen för att kolla avloppet i handfatet. Jag har ju rensat det för ett tag sedan men trots det så rinner det inte lättare....





Inga kommentarer: