söndag 18 september 2016

I stan!

Idag har vi packat ihop och flyttat in till stan. Vädret är fortfarande helt fantastiskt, lugnt hav, strålande sol och glittrande vatten. Kändes riktigt vemodigt att packa ihop idag. Har aldrig känt så tidigare och jag vet inte riktigt vad det beror på?
Kanske kan det ha med Bosses bortgång att göra för det blev så definitivt att han aldrig mer kommer att finnas där när jag kommer dit nästa gång, eller så är det bara det underbara vädret som gör att jag faktiskt skulle kunna stanna kvar ett tag till? Nu är det så att direkt havet blir grå/svart så vill jag inte vara kvar.
Har plockat lite lingon idag som jag håller på att torka, ska göra lingonpulver. Tänkte testa vita tryfflar till jul och rulla dessa i det röda pulvret, låter smarrigt!
Märta har varit ut idag och gått omkring lite med sin rullator.


2 rejäla förändringar sen vi flyttade ut i april. Stadstornet är på gång och blir riktigt snyggt. Dessutom är hotell Kust nu klart. Huset har vi sett ett längre tag men nu är det fint och färdigt, lyser och piggar upp oss. Riktigt kul att det satsas i denna lilla stad.

Inga kommentarer: