onsdag 14 september 2016

Fullt upp!

Shit vad jag har mycket att göra, kul men även jobbigt med pressen som blir. Jag kan i alla fall lova att veckorna går snabbt, Redan 3 dagar avklarade i denna arbetsvecka.
Åkte till sonen idag efter jobbet och var där en stund innan jag åkte och handlade lite mat. En fantastisk fin dag med drygt 20 graders värme. Känns som sommar helt plötsligt!! Njuter av det sista som sommaren ger så här mitt i höstens första månad.
Har varit på en promenad men ingen svamp idag, tror att jag ger mig för i år. Ska dock prova på att torka lingon för att göra lingonpulver, spännande!
Mannen har krattat barr. Vi saknar vår krattare här i stugan, B har ju under alla år tills i år krattat, krattat och räfsat. Man tänker liksom inte på hur mycket barr det finns men nu märker vi det eftersom ingen tar upp det. Dessutom har det i år varit mycket rost i tallarna vilket gör att de fäller otroligt mycket. Nu är det i alla fall borta, för nu!




Inga kommentarer: