fredag 19 augusti 2016

Vardag

Nu är  vardagen igång igen och just nu känns det som att jag har jobbat i 10 veckor och inte i 2! Man kommer snabbt in i sitt jobb och jag förstår att jag kommer att vara betydligt mer på språng eftersom det är 2 enheter som jag ska vara tillgänglig för! Har blivit otroligt bra bemött på båda skolorna och det känns så bra! Nu är det helg och jag ska verkligen njuta.
Åkte och tränade idag efter jobbet men det var ingen bra tid. Ganska så mycket folk, mest yngre som surrar hela tiden med varandra och så en "hockeykille" med keps som släpper skivstången i golvet med en bonk hela tiden! Varför i hela friden gör man det, uppmärksamhet? Hela gymmet vet det i alla fall eftersom det slår hårt i golvet. Antar att en del saker förstörs i alla fall? Otroligt irriterande! Kärring gnäll, ja jag vet men jag har passerat 50 och är därför tillåten att gnälla ;)
Sonen har varit på middag med liten förrätt och sen plankstek inne i stugan då det idag har kommit ett väldigt lätt men blött regn. Lite småkallt ikväll dessutom. En fantastisk fin måne men även molnen har varit vackra och täckt den fina månen av och till.
Nu om en liten stund så ska Sveriges fotbollsdamer  spela final mot Tyskland. Heja Sverige!!


Inga kommentarer: